2007. szeptember 1., szombat

Paradicsomos mascarponés spagetti a drágámnak



Ez az egyik legegyszerűbb tészta, amit csinálni szoktam, nagyon gyorsan kész van és remekül lehet variálni pl. rákkal, zöldségekkel, salátákkal. A mostani verzió kapribogyóval és fenyőmaggal készült. Drágám, remélem örülsz!

Hozzávalók 3 személyre:
egy doboz jó minőségű hámozott paradicsom konzerv (lehetőleg lucullus paradicsomból)
120 g mascarpone (ha nem tudok szerezni, 1-1,5 dl főzőtejszínnel helyettesítem, de lehet mind a kettőt is)
fél csokor friss bazsalikom (a szárított nem jó)
3 gerezd fokhagyma
1,5 tk só
olíva olaj
frissen őrölt bors
fél csomag spagetti (én a tojás nélkülit szeretem)
egy marék kapribogyó
egy marék pirított fenyőmag
friss parmezán

Az olajon megfuttatom a fokhagymát (amit préseltem, ha nincs fokhagymaprése az embernek, reszelni is lehet) egy kis bazsalikommal és borssal, és még mielőtt színt kapna, ráöntöm a paradicsomot. Ekkor sózom, majd reszelek rá még egy kis borsot és lassú lángon főzöm addig, amíg a tészta (aminek már a szósz elkészítése előtt föltettem a vizet) meg nem fő annyira, hogy még harapni lehessen. Érdemes a spagettit úgy készíteni, hogy nem főzzük készre a tésztát a vízben, a mártással összeöntve fejezzük be, így magába szív abból is valamit. Ekkor lehet belekanalazni a mascarponét a szószba és amint elolvadt, összekeverni a spagettivel és forralni őket 1-2 percig. Mikor levettem a lángról, beledobom a bogyókat, a fenyőmag felét és a friss bazsalikomot. Fenyőmaggal és friss parmezánnal megszórva tálalom.

5 megjegyzés:

Beatrix Frankfurt írta...

köszi Drágám..minden emlitésnél elpirultam kicsit!! ja és természetesen fincsi volt, és lesz is:)

Névtelen írta...

http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=193080

itt van az a bizonyos musor :)
ez a spagetti meg hmm jol hangzik!

Moha és Sáfrány írta...

koszonom szepen m! :)

Beatrix Frankfurt írta...

Drágám! megföztem, igen!! és állati fincsi lett! köszi! persze, nem volt friss bazsalikomom, csak zacskós, meg fenyőmagot nem találtam-hülye london- szal napraforgómagot tettem bele...:) ez van.puszi

Moha és Sáfrány írta...

Drágám! Nagyon örülök neki! Olyan jó, hogy volt értelme elkezdeni blogot írni, és tudod haszálni! Előbb-utóbb biztos fölfedezed a kinti boltokat, ott tényleg mindent meg lehet venni.